Domov

  • Popovídejte si o všem s partnerem, ujistěte se, že Vy a Váš partner jste stejně naladěni
  • Odstraňte z domu všechny chemikálie, které mají značný vliv na plodnost
  • Zkontrolujte svoji pojistku, zvažte případné připojištění
  • Naplánujte si rozpočet na dítě

 Těhotenství je složitý proces a může nastat pouze za těchto podmínek…

  • Kvalitní zralé vajíčko
  • Spermie v dostatečném množství a kvalitě, vejcovody se dostanou k vajíčku.
  • Spermie musí oplodnit vajíčko.
  • Oplodněné vajíčko se musí ukotvit v děloze a začne růst.

Proto před plánovaným těhotenstvím doporučujeme zdravě jíst a stravu doplnit vitamíny, speciálně vyvinutými tak, aby působily na kvalitu vajíčka ženy, a vitamíny pro muže pro kvalitní spermiogram.

Doporučujeme užívat tyto vitamíny minimálně 3 měsíce před plánovaným těhotenstvím.

Dále doporučujeme cvičení dle Metody Ludmily Mojžíšové, cviky, které přirozenou cestou ovlivní pravděpodobnost početí.

young-slim-beautiful-attractive-woman-doing-yoga-morning-sunrise-by-sea-healthy-lifestyle

Další rady

Zvyšte přísun kyseliny listové (obsažena ve vitamínech určených pro ženy před plánovaným těhotenstvím)

Tu užívejte po celou dobu pokusů o otěhotnění a pokračujte ještě 3 měsíce, během prvního trimestru.

Jezte dostatek ovoce a zeleniny

Doplňujte vápník

Uvádí se, že denní dávka vápníku by měla činit 800 – 1000 mg denně, u kojících žen ještě asi o 500 mg více. Nedostatečný příjem vápníku může vést k osteoporóze. Nejdůležitější zdroj vápníku představuje listová zelenina, ořechy, ovesné vločky.

Pitný režim

Dodržujte pitný režim. V těhotenství se zvyšují nároky na příjem tekutin, nezanedbávejte tedy pitný režim ani v přípravné fázi.

Vyhýbejte se zácpě

Udělejte vše proto, abyste netrpěla zácpou. Zácpa by se vám totiž v těhotenství ještě zhoršila. Jednoznačně pravidelné stolici prospívá pitný režim, konzumace dužnatého ovoce, min. 4 kusů zeleniny denně a celozrnného pečiva.

Sportujte

Pohyblivé tělo s vysokým podílem svalové hmoty snáší těhotenství lépe a rychleji se navrací k původním proporcím. Některé sporty (plavání, ortoped, spinning, pilates) můžete nadále provozovat i první dva trimestry, a tím omezit vznik tukových polštářků a zácpy. Organismus musí být ale na pohyb navyklý již před otěhotněním. Cvičte dle metody L. Mojžíšové. Rozhýbáte pohlavně důležité orgány, dojde k jejich prokrvení, oživení, mobilizujete si správné držení těla a tím i správnou polohu dělohy.

Kouření

Kouření může negativně ovlivnit plodnost a spermie. Kouření v těhotenství může vést k potratu, narození mrtvého plodu nebo předčasného porodu.  Kouření může negativně ovlivnit plodnost a spermie.

Zvládání stresu

Snažte se najít způsob, jak snížit stres ve vašem životě. Možná zkuste jógu, plavání, kupte si něco hezkého, urovnejte rodinné vztahy a myslete pozitivně. Hodně se smějte, smích má vliv na šťastný duševní stav. Pokuste se vytvořit prostředí pro zábavný sex, z milování se nesmí stát povinnost za účelem otěhotnění.

Nemyslete stále na to, proč se Vám nedaří otěhotnět. Zkuste autosugesci, kde se stále budete opakovat, že není žádný problém s otěhotněním.

Hmotnost 

Je důležité nemít velkou nadváhu. Zdravá hmotnost je důležitým krokem v době početí. Velká nadváha snižuje plodnost. Podívejte se na vyváženou stravu s množstvím obilí, ovoce, zeleniny a malé množství organických masa a ryb, možná vyhledejte radu u odborníka.

Konzumace alkoholu

Nedoporučuje se pití alkoholu před ani během těhotenství. Konzumace alkoholu může zvýšit riziko potratu a abnormality plodu. Alkohol může mít rovněž vliv na kvalitu zdravých spermií, takže i pro muže je  vhodné alkohol omezit.

Léky

Poraďte se s vaším praktickým lékařem nebo specialistou, zda případné léky, které užíváte nemají negativní vliv na plodnost. Je také důležité, zda volně prodejné léky, které užíváte Vy a Váš  partner nemohou mít vliv na plodnost a počet spermií.