BLACK FRIDAY - 25% na vše. Od 999Kč při zadání kódu: bf25

JAK NAČERPAT SÍLU PO PORODU? VSAĎTE NA VYLADĚNOU KOMBINACI BYLINEK

Období po porodu je pro řadu žen náročné a pro tělo značně vyčerpávající. Čím se dostat zpátky do kondice?

V období po porodu se mění nejen fyzická, ale i duševní stránka

Už od okamžiku, kdy dojde k oplodnění vajíčka, se začnou v těle ženy dít velké změny (zprvu zejména hormonální), které ale zpočátku nebývají patrné. S každým měsícem pak bývají znatelné také fyzické změny, které vrcholí v předporodním období. Najednou je vytoužená chvíle tady - blíží se porod. Nezáleží přitom na tom, zda probíhá přirozenou cestou nebo je nutné zvolit císařský řez. Porod je totiž v každém ohledu náročný. Krátce na to se začneme starat o své miminko, přičemž nemáme dostatek času na odpočinek a rychlé zotavení. Ačkoli ženské tělo je velmi chytré a i za takových okolností si s regenerací organismu poradí, není od věci mu trochu pomoct.

Spousta žen v období po porodu zápasí nejen s tělesnou stránkou. Přeci jen ne každé novopečené mamince se snadno podaří vrátit na původní váhu. Pak jsou tu také strie, jež nejedné ženě dělají vrásky. Velkou roli v období po porodu hraje rovněž psychika, která je rázem zranitelnější. Najednou zažíváme pocit vyčerpání, tu a tam se objeví pochybnosti o našich mateřských schopnostech, nemáme na sebe tolik času, jako dřív, může se dostavit i poporodní blues… Občas se také objeví malá partnerská bouřka, která pramení z nových, dosud nepoznaných rolí. Jednotlivé okamžiky jsou pak souhrou, která nám na duševním zdraví zrovna dvakrát nepřidá.

Také po porodu bychom na sebe měly myslet

Není žádným tajemstvím, že většina nastávajících maminek přikládá velký význam péči v průběhu těhotenství. Dostatečně spí a odpočívají, sem tam si dopřejí těhotenskou masáž, zacvičí si s budoucími maminkami a nezapomínají ani na pravidelné doplňování vitamínů. Myslet bychom na sebe ale měly nejen po dobu devíti měsíců, ale také po porodu. Ano, moc času na sebe sice nemáme, ovšem musíme si uvědomit, že proto, abychom se o své malé mohly dobře postarat, je zapotřebí cítit se dobře a mít sílu zvládnout každodenní rutinu. I my jsme důležité. Nejen pro sebe, ale především pro miminko, které potřebuje pohodovou a usměvavou maminku.

breastfeding-newborn-baby

 

Zásobujte své tělo vitamíny

Abychom tělu vynahradily veškeré úsilí, které muselo vynaložit během těhotenství i v průběhu porodu a pomohly mu s co nejrychlejší rekonvalescencí, je vhodné se obrátit na pomoc k bylinkám a vitamínům. Ty jsou důležité nejen pro fyzickou kondici novopečené maminky, ale také podpoří její duševní sílu a odolnost v náročném poporodním období. Některé mají dokonce pozitivní vliv na kojení, což přispěje ke spokojenosti maminky i miminka. Kromě komplexu vitamínů bychom se měly zaměřit zejména na:

Vápník a vitamín D

Vaše tělo nepochybně ocení dostatečný přísun vápníku. V prvních měsících těhotenství je totiž kalcium miminku dodávané od maminky. Právě proto by ženy měly dbát na dostatečný příjem vápníku nejen před otěhotněním, ale také po porodu, kdy je potřeba dorovnat jeho deficit. Jedině tak můžeme předejít zvýšenému lámání kostí a také problémům se zuby. Aby se vápník v těle dobře vstřebával, je vhodné začít s užíváním vitamínu D. Nedostatek vitaminu D se může projevit nejen oslabením svalů a kostí a s tím spojenými obtížemi, ale také obezitou, diabetem, sníženou imunitou a vysokým krevním tlakem. Vitamin D patří mezi látky, kterým je potřeba věnovat speciální pozornost především v období před otěhotněním až do dvou let věku dítěte.

Jeřabina lékařská a fenykl

Mezi úžasné bylinky, které po porodu zaručeně oceníte, patří například jeřabina lékařská, která je prospěšná především svou schopností podporovat činnost mléčných žláz a tvorbu mateřského mléka. Zároveň také pomáhá při redukci hmotnosti. Opomenout nesmíme ani fenykl obecný, který přirozenou cestou podporuje tvorbu mateřského mléka. K jeho dalším prospěšným účinkům pro tělo lze zařadit i podporu trávení, zlepšování zažívání a snižování plynatosti, což je veliké pozitivum, pokud své miminko pravidelně kojíte. Žádná maminka totiž nechce mít děťátko s bolavým bříškem.

Kyselina listová

Během těhotenství je kyselina listová nezbytná pro zdravý vývoj miminka, pro novopečenou maminku má však důležitý význam i po porodu. Nedostatek kyseliny listové nepříznivě ovlivňuje krvetvorbu. Pokud mamince schází kyselina listová, způsobuje to deformaci červených krvinek, čímž klesá jejich schopnost přenášet kyslík. To má pak za následek únavu, vyčerpání a podrážděnost, což se velmi snadno promítne do psychické pohody maminky i miminka. Přírodním zdrojem kyseliny listové je například špenát, celozrnné pečivo, ovesné vločky nebo luštěniny. Pokud chcete mít jistotu, že svému tělu dodáváte dostatek potřebných vitamínů včetně kyseliny listové, můžete je tělu poskytnout formou tepelně neupravené zeleniny nebo se spolehnout na komplex vitamínů v podobě potravinových doplňků.

Pánevní dno zpět ve formě

Těhotenství a porod jsou bezesporu nejkrásnějšími a nezapomenutelnými okamžiky v životě každé ženy, avšak obnášejí také velmi psychickou i fyzickou zátěž. Zejména choulostivá „ženská“ oblast potřebuje speciální péči k tomu, aby se mohla dostat po náročném porodu zpět do formy. Ochablé svaly pánevního dna totiž mohou mít pro leckterou ženu celoživotní následky. Mezi ně patří například inkontinence, bolestivá perioda či dokonce potíže při intimních chvílích s partnerem. Ačkoliv se mnoho maminek snaží po porodu co nejrychleji dostat do své původní formy, mnohdy většina z nich zapomíná věnovat stejnou pozornost i fyzické kondici svých intimních partií. Pravidelné cvičení a posilování svalů pánevního dna, které bývají po porodu často povolené či poškozené, prokazatelně přispívá ke zlepšení při bolestivém průběhu menstruace, inkontinenci a k celkové duševní pohodě. Skvělých výsledků lze úspěšně docílit různými speciálními cviky na posílení pánevního dna anebo s pomocí Yoni intimního vajíčka, které dokáže podpořit regeneraci a uzdravení ženské oblasti.

 

ZDROJ:

https://www.otehotnet.cz/herbar/

www.healthline.com/health/jade-egg

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vitam%C3%ADn_D

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1pn%C3%ADk